Rockhampton t/m Cairns, laatste verslag uit Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vivianbrouwer - WaarBenJij.nu Rockhampton t/m Cairns, laatste verslag uit Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vivianbrouwer - WaarBenJij.nu

Rockhampton t/m Cairns, laatste verslag uit Aussie

29 April 2014 | Australië, Cairns

Vanuit Rockhampton met een bus en een Ferry naar Great Keppel Island gegaan en daar hadden we het hostel al snel gevonden. Echt in 1 woord; geweldig! Super rustig en lekker chillen hier. Wij hadden gewoon een 6 dorm room geboekt hier maar je kan hier ook cabins en tenten huren, daardoor is het niet alleen voor backpackers hier en dat is ook wel een keer lekker. We moesten ons eigen eten meenemen want je hebt hier geen supermarkt. Je kan hier wel wat te drinken kopen bij de receptie, en het leuke daaraan is dat alles hier op vertrouwen gaat, een blikje cola kost 2 dollar en dat moet je dan in een blauw kistje doen en dan je drinken pakken, er is ook niemand die je ziet en controleert want de receptie is vaak onbeheerd want de eigenaren lopen overal en nergens. Echt heel mooi om zoiets weer is mee te maken! We waren sochtends aangekomen met de Ferry en nadat we onze spullen hadden gedumpt hebben we snel onze bikini aangetrokken en zijn we wezen kajakken naar een ander stuk van het eiland. We hadden aan de eigenaar gevraagd waar het mooi was en hij zei dat we onze kajak moesten aanleggen aan een "funny thing" in het water en dan naar het strand moesten snorkelen. Na een tijdje te hebben gepeddeld zagen we het funny thing alsnog niet dus hebben we maar gewoon ergens aangelegd. Toen we terug kwamen bleek het heel simpel te zijn dus wilde we het de volgende dag nog een keer proberen maar toen heeft het de hele dag geregend en gewaaid vanwege de cycloon. Maar wij bikkels hebben alsnog gesnorkeld bij een strand verderop waar we ook een behoorlijke wandeling voor moesten maken. Toen we terug kwamen zeiden ze dat er de volgende dag waarschijnlijk geen Ferry zou komen vanwege het weer dus dat betekende dat we niet weg konden. Dus zouden we vast zitten op een eiland, whaaaah! Maar de volgende dag was het weer aardig opgeklaard en moest er iemand van het hostel zelf naar het vaste land met zijn eigen boot en als we mee wilden dan kon dat, dus dat hebben we toen gedaan. Het was zo'n "ijzeren" boot en er was genoeg ruimte voor ons allemaal want er gingen nog 2 jongens mee. Alle tassen moesten we in grote plastic zakken doen want we zouden nat worden. De man die de boot bestuurde was echt een toffe vent, hij werkt bij het hostel en had ons in het begin allemaal goede tips gegeven om het eiland te verkennen en we hebben echt met hem gelachen. Dus het was ook lachen op de boot;). Toen was het ongeveer een half uur varen naar het vaste land. En we voelden ons net vluchtelingen haha! We zaten met onze rug naar de voorkant toe en we waren gebukt voor het waren, niet dat dat enigszins hielp;). Kortom het was weer een leuke ervaring! Ik wilde hem nog betalen toen we aan land waren maar hij stond erop dat het niet nodig was. We moesten maar aan iedereen vertellen dat we naar Great Keppel Island Holiday Village waren geweest en dat je super was. Dus bij deze! Toen weer de bus gepakt naar ons hostel in Rockhampton en daar nog 2 nachten gebleven en in die tijd de volgende steden geboekt en uitgezocht. Na Rocky zijn we voor 1 nacht in Mackay gebleven en toen door gegaan naar Airlie Beach. Airlie
Beach is voornamelijk een opstap voor de excursie naar de Whitsundays, welke wij niet geboekt hebben omdat we ook graag wilden skydiven hier en we de excursie naar Whitsunday absurd duur vonden ookal waren we er heel vroeg bij. Daarnaast vond ik Airlie net als Salou of Lloret da mar, echt alleen maar winkels en kroegen/clubs. Sommige leken net op een gilde tent, gewoon houten tafels en alleen maar bier. En vooral alleen maar backpackers en toeristen, totaal geen lokale bevolking. Er waren ook alleen maar appartementen, hotels en hostels dus ik vond het niks hier.
We hebben hier wel onze skydive geboekt! 26 april gaat het gebeuren! Er was op zaterdagochtend wel een vlooienmarkt, dus waar die mensen vandaan kwamen waren mij ook een raadsel. Zondag vertrokken we naar Townsville. Helaas waren we met Pasen in deze stad en waren de winkels allemaal gesloten op een enkeling na:(. Er was aquarium wat we wel bezocht hebben en daar konden we alle vissen bekijken die we zometeen ook in het Great Barrière Reef gaan zien! Dinsdag weer verderop gegaan naar Mission Beach, onze een na laatste stop voor Cairns! Het gaat allemaal zo snel, er zijn al over de helft! Mission beach was echt vreselijk saai, echt helemaal niks te doen behalve skydiven. We hadden de gehele tijd regen dus we konden ook niet naar het strand of aan het zwembad liggen. Er waren geen winkels echt helemaal niks. Uiteindelijk toch onze 3 nachten uitgezeten daar en de 25e naar Cairns gegaan. In Cairns hebben we allemaal leuke dingen gedaan en veel gezien voordat we Aussie verlieten! De 26e was onze skydive! We werden 's ochtends om 8:30 opgehaald bij het hostel en naar het vliegveld gebracht. Je gaat per groep die bestaat uit 8 personen en wij waren de enige westerlingen in de groep want de rest waren allemaal Japanners. We moesten helaas tot kwart voor 11 wachten voordat we eindelijk gingen, maar dat was het wachten zeker waard! Het was echt ongelofelijk! Met je vrije val behaal je al snel een snelheid van meer dan 200 km/u. Dus je kan wel raden wat voor kick dat geeft! Je stijgt zo ongeveer 20 minuten op en daarna ga je per tandem, nouja je gaat niet, je wordt er gewoon uitgegooid, naar beneden. Wat ze tegenwoordig hebben is een handcam, je begeleider heeft dan aan zijn pols een kleine camera waarmee hij je kan filmen en foto's kunt maken. Uiteraard moet je hier voor betalen, 130 dollar extra en dat heb ik gedaan dus ik heb hele gave foto's en een filmpje! 27 april hebben we een tour naar de Tablelands gedaan en heel veel gezien! Watervallen en ook die van Herbal Essences;). Enige nadeel: het heeft ( bijna) de hele dag geregend. Het was een lange dag en de volgende dag moesten we weer vroeg op voor onze snorkeltour én we moesten verhuizen naar een ander hostel. We hebben 2 stop plekken op het Great Barrier Reef bezocht en daar gesnorkeld. Erg mooie vissen en koraal gezien. Het koraal en de zee in zijn geheel was echt adembenemend vanaf de boot en helaas kun je dat niet goed op de foto
krijgen maar het is echt net zoals in de de folders. Ik heb de luxe gehad dat ik in Egypte heb mogen snorkelen en daar heb ik ook al de meest kleurrijke vissen en koralen gezien dus het was niet nieuw voor mij. Dat neemt niet weg dat ik het fantastisch vond! We hadden fantastisch weer gelukkig! Er ging ook een medewerker van de organisatie mee die foto's van het reef en van de duikers maakten die je dan later kon kopen. We hebben een Nederlandse meid ontmoet die graag wat foto's wilden kopen maar ze twijfelden vanwege de prijs. Toen kwamen we op het geniale idee om de foto's met z'n drieën te kopen en ze dan over te zetten op USB! Dus we hebben alsnog alle foto's voor een mooie prijs! De dag voor ons vertrek naar Thailand de laatste souvenirs ingeslagen! Online ingecheckt en alles klaar gemaakt voor vertrek en we vliegen morgen om 09:50 lokale tijd en we komen snachts rond 1 uur aan in Bangkok.

Ik ga dit snel uploaden voordat ik geen internet meer heb!
Liefsssssss!

• 30 April 2014 - 11:01

Karina Brouwer:

Ha Vivian en Ingeborg ook natuurlijk ;)

Heel leuk verslag weer, en....stoere meiden gaan gewoon skydiven !!!!!! Whoeaahhhh!!!! Cool!!!

Jammer van het slechte weer af en toe, maar dat kan de pret niet drukken zo te lezen, goed zo!

Heel goede reis naar Thailand gewenst en op naar het volgende avontuur! ;) ;) ;)

Love you two

Dikke kus van papa en mij, voor jullie beiden!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 01 Mei 2014 - 14:35

Oma Brouwer Parklaan :

Gewldig, stoer hoor.
    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Pas goed op jezelf Liefs Oma