Sydney t/m Byron! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Vivianbrouwer - WaarBenJij.nu Sydney t/m Byron! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Vivianbrouwer - WaarBenJij.nu

Sydney t/m Byron!

27 Maart 2014 | Australië, Petrie Terrace

9 maart: Aangekomen in Sydney was echt even een hele andere wereld in vergelijking met Canberra. Overal mensen, overal winkels en overal auto's en bussen! Echt onwijs druk, het ziet zwart van de mensen de hele dag. Die middag gelijk de omgeving bekeken. We hadden 4 nachten geboekt en hadden er later nog 1 nacht bij geboekt zodat we vrijdag ochtend weg moesten. De volgende dag het "wild life park" bezocht, zit midden in de stad dus we hadden ons er niet al teveel van voorgesteld van tevoren en dat was maar goed ook. Ze hadden wel veel dieren die natuurlijk uit Aussie komen zoals koala's, kangaroos en krokodillen. Ze maakten er wel een hele show van en er was de hele dag door zogenaamde "talks" met de dieren. Bij de crocodile talk werd verteld hoe de krokodil rex al zijn potentiële vriendinnetjes had opgegeten en daarom alleen met een paar vissen zijn verblijf kon delen. Ze vertelde het leuk maar om een krokodil van ruim 5 meter in zo'n verblijf te zien...mijn instinct kwam weer naar boven en ik vond weer alles zielig natuurlijk ;). Kangaroos en koala's blijft natuurlijk leuk om in het echt te zien, daarnaast waren de talks ook erg leuk waar ze van alles uit legde over de dieren, bijvoorbeeld dat koala's heel moeilijk te houden zijn omdat ze 20 uur per dag slaap moeten hebben, anders worden ze ziek (komt me erg bekend voor....). Dus ze moeten ook de juist koala's bij elkaar zetten om te voorkomen dat ze gaan vechten want dat kost natuurlijk teveel energie...
De volgende dag naar Opera House geweest, blijft toch indrukwekkend om dat in het echt te zien ook al heb je het zo vaak in een tijdschrift of op internet gezien. Echt enorm groot en er zijn haast meer hardlopers dan toeristen. Hardlopers zie je trouwens overal ze zijn echt geobsedeerd door sporten hier echt niet normaal. In Melbourne zagen we het al maar hier is het nog erger. Daarna naar de botanical gardens geweest en dat is echt prachtig en je voelt je gewoon vereerd dat je daar mag lopen. Zo iets hebben wij in Nederland niet, een mooi park waar je gewoon lekker wat kan eten of gewoon relaxen. Hier is alles super schoon en iedereen respecteert het ook. Anders dan in Nederland waar er alleen maar geblowd wordt in parken etc. We hebben al backpackers gesproken die Amsterdam ook echt zien als een vieze en ranzige stad met al zijn coffeeshops en uiteraard The Red Ligt District. Amsterdam wordt echt gezien als een oud vies stadje waar alleen maar junks lopen. Dat terzijde, zijn we de dag daarop naar bondi beach geweest! Tja, wat zal ik ervan zeggen. Voornamelijk gezien en gezien worden en uiteraard hier ook weer een flink aantal hardlopers. Het was niet zo mooi weer en dat was wel goed voor ons huidje. Even op het strand gelegen en daarna wat rond gelopen. Leuk om te zien.
Vrijdag 14 maart hebben we de bus naar Newcastle genomen. Eenmaal aangekomen hadden we echt een super leuk hostel wat vroeger een herenhuis is geweest, de lounge room stond vol met chesterfield banken en alles was in die sfeer ingericht. We zaten 100 meter van Newcastle beach af en het strand was mooi en en de zee werd gedomineerd door hoge golven en uiteraard surfers. Naast het strand waren er 2 zogenaamde "zeebaden" en die waren bedoeld voor kinderen. Het waren baden gevuld met zeewater en die zorgen er voor dat er ook ouders met kinderen naar de zee komen want de zee was te ruw en te gevaarlijk voor kinderen om in te zwemmen. Newcastle heeft ook een mooi stukje natuur waaronder het Blackbutt reserve, en reservaat waar ze onder andere koala's en kangaroos houden in hun natuurlijke omgeving maar wel afgezet uiteraard. Een deel was gewoon een heel groot bos waar je lekker kan wandelen of bbqen, want we kwamen regelmatig een barbecue tegen. Een ander deel was afgezet voor de dieren. Voor 5 dollar mocht je met een koala op de foto en dat hebben wij uiteraard gedaan;). Eerst vonden we het zielig dus we hebben eerst een kijkje genomen maar het viel reuze mee dus hebben we het toch gedaan.
17 maart zijn we naar Port Macquarie afgereisd. Een heel erg leuk en mooi hostel genaamd Ozzie Pozzie backpackers! Super tof hostel met een zwembad erbij en hele leuke mensen ontmoet, ook nederlanders en dat is echt leuk om die te spreken. De volgende ochtend 06:30 vertrokken voor onze eerste surfles! Heel gaaf maar heel vermoeiend, mooie zonsopgang gezien en vanaf toen had ik echt het gevoel dat ik in Australië was. Na 2 uur zeewater happen en vallen en opstaan waren we bekaf maar hebben die middag toch nog fietsen gehuurd samen met een ander Nederlands meisje en zijn we naar het enige Koala Hospital geweest! Ze hebben hier trouwens wel in elk plaatsje iets bijzonders wat alleen daar te bezoeken is;) dus daar moét je echt geweest zijn natuurlijk. Tot nu toe hebben we elke plaats gehad aan de oostkust die onze bus aandoet dus we hebben al heel veel bijzondere dingen gezien. Het Koala Hospital is gratis omdat het natuurlijk een organisatie is en geen attractie, maar daarom niet minder leuk om er te zijn geweest, we hebben een kleine rondleiding gekregen en ook de meest vreselijke foto's gezien onder andere verbrande koala's en gebroken ledematen. Omdat ze ook heel vaak de weg kwijt zijn en dus op de weg gaan lopen waardoor ze heel snel worden aangereden. Maar heel goede en mooie organisatie. Tot nu toe hebben we bijna alle avonden zelf gekookt maar dit keer hebben we domino's bezocht en in de lounge room met een film onze pizza opgegeten, heerlijk! Toen gelijk voor de volgende dag ons in laten schrijven voor de kajak tour. Om 10 uur stonden we paraat en hebben we 2 uur lang in een kajak de mangroves door gepeddeld, waar we onder andere water dragons en vleermuizen, héél veel vleermuizen hebben gezien. Terug in de haven was een grote kans om dolfijnen te zien maar die hebben zich helaas niet laten zien die dag. Morgenmiddag vertrekken we naar Coffs Harbour.
Coffs was een leuk klein plaatsje waar we een peddel board hebben gehuurd en door de mangroves gepeddeld hebben waar (bijna) alleen waren met de natuur en het was echt onwijs rustig en mooi om te zien. 23 t/m 27 maart zijn we in Byron Bay gebleven en het is een grote stad waar iedereen gezien wil worden. Laatste paar dagen erg slecht weer gehad en vooral de dag dat we naar Brisbane gingen.
Sydney voelt al weer een eeuwigheid geleden dus ik ga deze blog maar snel uploaden!
Tot schrijfs!
Kussssss

• 27 Maart 2014 - 13:55

Betsy:

Hoi hoi Vivian, wat een leuk reisverslag. Het is net of je hier op kantoor zit te vertellen. Helemaal super. Ben erg benieuwd naar je foto met de koala.
    Veel plezier nog verder en tot een volgende keer.
    Groetjes,
    Betsy

• 27 Maart 2014 - 16:58

Robbert:

G'day mate,

Wat hebben jullie al een hoop gezien en leuke dingen ondernomen zeg!
    Echt heel gaaf! En idd een erg leuk geschreven reisverslag.
    Heel veel plezier nog en jullie gaan vast nog wel hele mooie dingen zien.

Gr. Robbert

• 27 Maart 2014 - 20:29

Daisy :

Wauw wat een bijzonder verhaal!

Koala's vind ik zo lief! Gaaf dat je nu ook meer over ze weet dan alleen de aaibaarheids factor :)

Je reisverslagen zijn heel prettig te lezen, het is net alsof je het aan me vertelt en naast me staat. Ik kijk uit naar je volgende verslag!

XXX

• 27 Maart 2014 - 21:15

Peter Brouwer:

hoi vivian
    leuk reisverslag wijffie , wijs dat je al die dingen doet en en ik hoop dat je nog veel meer dingen gaat doen en ik wou dat ik erbij was .
    Niet gedacht he dat je vader nog een stukje op jouw blog zou schrijven , nog veel plezier
    doe voorzichtig en veel liefs van ons ook voor ingeborg
    dikke kus papa en ( vooruit ook van mama )

• 27 Maart 2014 - 21:57

Karina Brouwer:

Lieve Vivian en ook Ingeborg ;)

Ik sluit me helemaal bij papa (en de andere schrijvers ) aan, een hartstikke leuk en tegelijkertijd informatief verslag!

Awesome om te lezen!

Geniet maar lekker, en tot horens, meisjes !!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Mama

• 28 Maart 2014 - 16:32

0ma Brouwer :

geweldig Vivian Ik kijk uit naar je volgend avontuur

• 30 Maart 2014 - 10:17

Patrick:

Heeeey schat!!

Aardig je best gedaan op het verslag! Nice

Geniet er maar lekker van allemaal en veel bekijken en doen hè" hihi

Hou van jou xxxxxx

• 18 April 2014 - 17:16

Vicky Spijker:

Whaha, sommige dieren worden ziek als ze geen 20 uur per dag slapen ...."herkenbaar". Same here :)

Gaaf meis!! En een geweldig verhaal. Door mijn tijdgebrek in Auz heb ik al die kleine plaatsjes niet aangedaan, dus super leuk om jouw verhalen te lezen. Nu op naar het volgende!